Over Cor

Cor Hospes is de autoriteit op het gebied van contentmarketing en storytelling. Hij traint, adviseert en coacht managers, marketeers, contentmakers en ceo’s. Hij staat op podia wereldwijd en is auteur van verschillende bestsellers waaronder ‘De power van een contentplatform’, ‘Contentbijbel’ en ‘Geld verdienen met sociale media’.

Cor is oprichter van Merkjournalisten. Een contentmarketingbureau dat graag werkt voor (hoger) onderwijsinstellingen, mkb-bedrijven en overheidsorganisaties. Verhalen, speeches, reportages, podcasts, corporate stories en video's die mensen en merken in beweging zetten. Ook ontwikkelt Merkjournalisten redactionele formules voor jouw (online) tijdschrift, podcast of contentplatform.

Een CV in titels. Van Dynamite naar het Algemeen Dagblad. Van de Domroep naar RTL. En tussendoor ceo's en andere woordvoerders leren hoe ze moeten omgaan met de media. Lees 'verhalen met dynamiet'

Vooruit. Ook een Top 15 van mijn buitenlandse favorieten.

Leesvoer om bij de les te blijven. Om te inspireren. Met enkele klassiekers die ook jij beslist gelezen moet hebben. Lees 'Managementboeken'

Ik kook graag. Volgens mijn dochters moet ik een restaurant beginnen met onder meer kalfswangetjes, lasagne, Sunday roast, shepherd’s pie en pesto genovese op de kaart. Mijn keukenformule? Lees het verhaal 'varkensgebraad'

Boeken. Ik lees stapels boeken. Romans het liefst. Mijn voorkeur ligt toch bij Nederlandse schrijvers, want ja, je bent Neerlandicus of niet. Mijn favoriete Nederlandse boeken? Een Top 17. Lees het verhaal 'Romans'

Als food-, en traveljournalist bezocht ik de mooiste plekken en hotels ter wereld. Ik mis die reistripjes af en toe. Was hard werken hoor. Lees het verhaal 'Alicante'

Eind 2011 word ik gevraagd voor een talk op Tedx. De uitnodiging geeft mij bij voorbaat natte plekjes. Straks sta ik met een filmpje tussen grootheden en thoughtleaders als Bill Clinton, Frank Gehry, Seth Godin, Malcolm Gladwell en James Nachtwey.  Lees het verhaal 'TedX'

Omdat het moet. Omdat het niet anders kan. Want ik zie het bij tal van bedrijven. Je kunt wel een mooi verhaal vertellen als organisatie en dat naar buiten verspreiden. Lees 'Starlingz'

Hockeyen doe ik niet meer -alhoewel het aan het begin van elk seizoen weer begint te kriebelen.  Lees het verhaal 'Stick'.

Wie wil als vijftien- of zestienjarige niet spelen in een bandje. In mijn Philips-cassetterecorder denderen The Sex Pistols, 999, U.K. Subs en The Jam voorbij, en ja, een bandje, bij hen klinkt dat heel gemakkelijk. Lees het verhaal 'van Morrison in Magherafelt'

Ben gek op katten. Mijn hele leven al. We hadden thuis katten. Pepi en Gijsje. Later -ik zat elders op kamers- volgden Spiros en andere namen. Lees het verhaal 'katten'.

Laten we kennis maken..