Verhalen met dynamiet.

Een CV in titels. Van Dynamite naar het Algemeen Dagblad. Van de Domroep naar RTL. En tussendoor ceo's en andere woordvoerders leren hoe ze moeten omgaan met de media.

Elf jaar ben ik. Dynamite heet mijn eerste tijdschrift. Geschreven en getekend op blanco 17-rings ringbandpapier dat ik met draadjes aan elkaar bind.

In Havo-3 schrijf ik sportverslagen en andere verhalen voor De Koerier, één van de twee lokale huis-aan-huis bladen in Heerenveen. Ook debuteer ik als dichter in de Viva. Natuurlijk zit in de schoolkrantredactie. Later maak ik het schooljournaal met camera en microfoon.

Gek genoeg kies ik op de Havo voor een B-pakket. Omdat al mijn vriendjes dat doen, terwijl iedereen om mij heen kan aanvoelen dat Natuurkunde, Wiskunde en Scheikunde niet echt mijn ding zijn. Ik blijf dan ook iets langer op de middelbare school dan gepland.

Omdat ik opnieuw en nog een keer wordt uitgeloot voor de School voor Journalistiek (SvJ) beland ik op de lerarenopleiding, Nederlands en Engels. Ik maak die binnen vier jaar af. Tijdens mijn studie Nederlands aan de Universiteit Utrecht ben ik redacteur van een literair tijdschrift.

Mijn journalistieke carrière begint bij de Domroep, de stadsomroep van Utrecht. Een paar jaar later ben ik vaste medewerker bij Algemeen Dagblad, HP/De Tijd, Avantgarde, MAN, de Volkskrant en andere grote titels. Ook verkoop ik mijzelf als copywriter en schrijf ik verhalen voor bedrijfsbladen en sponsored magazines.

In 2003 ben ik een tijdje te bewonderen op televisie. Ik bespreek boeken voor V&D TV en later naast Myrna Goossens voor Aperitivo op RTL. Er lonkt zelfs heel even een televisiecarrière in Aalsmeer.

Ook ben ik mediatrainer bij een van de grootste pr-bureaus ter wereld. Ik leer senior managers, directeuren en woordvoerders van corporates hoe ze beter hun mondje kunnen roeren voor een persmicrofoon.

Als food & travel journalist reis ik over de hele wereld. Een deel van die ervaringen verzamel ik in 2008 in Reismenu, verhalen in gerechten. Het ‘eerste kook-, lees-, en reisboek van ons land’. Het prijkt in tal van kookboeken Top 10’s van dat jaar.

Mijn boek over guerrillamarketing wordt een jaar eerder net geen 'Marketingboek van het Jaar'. Het is wel een bestseller. Net zoals mijn andere boeken over sociale media, contentmarketing en storytelling.

Met mijn bureau Merkjournalisten help ik opdrachtgevers hoe ze op een slimmere manier contentmarketing en storytelling kunnen inzetten. Ook coach ik managers, CEO’s en contentmakers.

Ik woon en werk in Amsterdam. Met mijn vrouw Hanneke en twee dochters.

Wil jij weten hoe en wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact met je op. Dan ga ik ook dat gedicht uit de Viva voor je voordragen.

Laten we kennis maken..