Zat vandaag in de kelder van een grote touroperator.  Om hen te inspireren op het gebied van contentmarketing. Heel simpel. Prijs is voor zo’n partij geen optie. Dan verlies je het op termijn van online aanbieders.

Beter: wat is je meerwaarde en onderstreep die met relevante content. Maak van je USP je USP. Inderdaad, maak van je USP je USP. Maak van je Unique Selling Point je Unique Serving Propostion. Zorg voor waardecreatie vanuit je DNA.

Ga eerst dienen en dan verdienen, het werkwoord zegt het eigenlijk al, eerst dienen en dan met het prefix verdienen.

Start vanuit je STE en vertaal die door naar verhalen die het waard zijn om te delen. Dan alleen heb je bestaansrecht en zorg je voor waarde die online spelers niet zo makkelijk kunnen bieden.

Nog enkele tips voor het verkoopkanaal van je site:

1)   Vraag aan klanten wie ze zijn in plaats van te focussen op manieren waar en hoe ergens kunnen kopen. Dat is de makke van veel touroperators. Ze focussen te veel op het ergens komen, ergens slapen, ergens eten enz.  Wie hun klanten precies zijn, en dat een alleenreiziger wellicht behoefte heeft aan andere content dan een seniorenduo of gezin met kinderen, nee, dat is voor veel reisbedrijven lastig te begrijpen.

2)   Vraag twee: wat zoek je, en onderscheid je juist daar als expert. Werk zonodig samen met proven content heroes als SpottedbyLocals, 100%Travel enz.

3)    Denk Amazon. Kijk naar hun site. Ervaar wat er gebeurt als je enkele malen bij hen hebt besteld, en elke uitleg is overbodig.

4)    Betrek reizigers. Denk Starbucks Idea Storm. Vermijd zoiets als user generated content, want voorat je het weet, zorgt dat voor talloze variaties op het Koningslied.

5)    Verstop de pijnknop = prijsknop. Bewijs liever eerst voor meerwaarde.

6)    Leer van Cialdini

 

 

 

(Visited 105 times, 1 visits today)