Er is te veel bagger online, te veel contentpoep. Verhalen zonder waarde waar niemand op zit te wachten.

Al die contentbagger maken bedrijven zelf. Omdat ze niet kritisch durven te zijn. Omdat ze verhalen uitbraken die ze zelf niet lezen. Omdat ze niet van verhalen vertellen houden. En wat nou hogere doelen. Ach joh, dat contentgedoe, ‘tis omdat het moet’.

Stop met het produceren van contentpoep, alsjeblieft, houd daar mee op. En ja, jij kan dat ook.

Heel simpel door elk verhaal dat je wilt publiceren vooraf te onderwerpen aan de ‘Test van Drie’ die bestaat uit de Pruttelpan Proef, de 1 cent regel en het Deelexamen.

1. De Pruttelpan Proef

Geloof jij je eigen verhaal? Klopt het. Of hoor je enkel ketelmuziek. Reutelpraat en pr-gepruttel. Teksten die je vooral maakt ter meerdere eer en glorie van jezelf. Trek zulke tekstdrollen direct in en ga eerst eens goed nadenken hoe jij wel waardevol voor je audience kunt zijn. Weet je dat niet? Ga met hen praten. En zeker weten dat een klein data-onderzoekje je ook op een goed spoor kan zetten.

2. De 1 cent regel

Zou je publiek bereid zijn om vijf cent, nee, vooruit, een cent te betalen voor jouw verhaal? Nee? Publiceer dan niet.

3. Het Deelexamen

Deel jij je verhaal met je vrienden? Omdat je het zo tof en okay vindt. Omdat het waardevol en vermakelijk en heel goed geschreven is. Nee? Dan moet je het niet publiceren.

 

Heb je alle drie vragen met ja beantwoord? Dan heb je de ‘Test van Drie’ doorstaan en weet je in ieder geval dat je geen contentpoep, maar een goed verhaal hebt geschreven dat het waard is om te delen. Nu nog zorgen dat je audience dat ook echt gaat doen.

 

Foto: Shutterstock

(Visited 427 times, 1 visits today)