Nina Kamp (The Nice Company)

Boos werd zij ervan. Waar zij ook in ons land een fruitijsje voor haar kinderen wilde kopen, overal stuitte zij op die rode bak met het logo van een multinational. Hun kleurstoffen- en aromarijke ijsjes hebben in haar ogen niks met de smaak van fruit te maken. Dus besloot Nina Kamp van The Nice Company de allerlekkerste fruitijsjes zelf te maken. Biologisch, “dat is je permission to play". Tien jaar later verkoopt zij 1,5 miljoen ijsjes, ook over de grens.

Nina is The Nice Company.Haar persoonlijke waarden fungeren als de leidraad van het bedrijf. “Ik ben op kantoor dezelfde persoon als thuis. Speel geen rol. Stap niet in een harnas het kantoor binnen, en zeg voké, nu ben ik Nina die de baas van Nice is.”

Ik sprak met Nina over het verschil tussen functies en takenpakketten. Over hoe jij als ondernemer het hart van jouw bedrijf kan vinden. En wat er gebeurt als zij als leider haar kwetsbaarheid laat varen. “Dat zijn de mooiste momenten. Omdat er dan iets in beweging komt, iets ontstaat, wat er nog niet eerder was.”



Presentatie: Cor Hospes

Productie: Online Video Producties

Muziek: Flowers for a Lonely Soul