Samen met een van de allerleukste romanschrijvers van ons land ontwikkelde ik een nieuwe masterclass. Over content creatie en storytelling. Meer weten?

 

Regelmatig stonden we tien  jaar geleden op dezelfde pagina in de zaterdagbijlage Binnen & Buiten van het Algemeen Dagblad. Hij schreef daar over gadgets en internetontwikkelingen. Ik over meubels, design, interieur, food en andere lifestyle verhalen.

Henk Rijks belandde na zijn journalistieke leven als digitaal strateeg bij reclamebureaus en won tal van reclameprijzen. Ook schreef hij een van de fijnste romans van de afgelopen jaren, en die wordt binnenkort nog eens verfilmd als televisieserie ook.

Ik loftrompetterde veelvuldig over dat boek op Twitter, en omdat ik zelf roman aspiraties heb, jaja, het concept en de eerste hoofdstukken liggen al jaren klaar, vroeg ik hem naar e-mail adressen van zijn uitgever en anderen die me dichter bij mijn debuutroem en het Boekenbal zouden brengen. En we spraken af, en nog eens en nog eens, en nu staat daar ineens een masterclass. Over contentmarketing en storytelling.

We deden een paar try-outs. Onder meer bij een groot reclamebureau. Was goed om te doen, ook om de laatste oneffenheden te vervolmaken. De vele dankjewels en blije gezichten na afloop spraken boekdelen. ‘Erg leerzaam.’ ‘Kan sommige dingen direct toepassen.’ ‘Wauw, wat een energie en inspiratie.’ Nou ja, dat soort dingen. Helaas had ik niet een recordertje meelopen.

Ook nieuwsgierig naar onze masterclass. Neem gerust contact op. Website en andere noodzakelijke optuiging volgt.

 

(Visited 136 times, 1 visits today)