Elk jaar onderzoekt NIMA waar marketeers in ons land behoefte aan hebben. Wat zijn de onderwerpen die door hun hoofd zoemen. Waar willen ze meer informatie over hebben.

De negen belangrijkste thema’s bundelt NIMA in een boekje. Ik hoef je niet te vertellen dat contentmarketing één van die thema’s is. Naast onder meer big data, neuromarketing, online marketing, customer journey en positionering.

Dat laatste thema is echt most wanted, aldus NIMA. ‘Niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat juist op dit gebied de maatschappelijke veranderingen van invloed zijn door met name Social Media en de betekeniseconomie.’, aldus Bianca Hierck SMP, lid NIMA Programmaraad. ‘Hoe je jouw organisatie positioneert, op een manier die recht doet aan het DNA van de organisatie, is en blijft een uitdaging.

Toch fijn dat bedrijven steeds meer het belang van hun STE begrijpen. Hun DNA, hun onderscheid. En hoe ze dat moeten vertalen naar al hun marketingcommunicatie. Ik hamer daar als adviseur en auteur al jaren en langer op. Vaak tegen muren. Nu zie je dat daarin steeds meer openingen komen.

NIMA vroeg mij als ‘expert’ het thema contentmarketing toe te lichten in hun boekje Marketingthema’s 2014. Je kunt dat verhaal hier bekijken.

Voor advies, workshops, masterclasses of trainingen over contentmarketing of positionering kun je ook zonder NIMA bij mij terecht. Stuur een tweet naar @corhospes of een mailtje naar cor@corhospes.nl of bel 06 5021 5722.

(Visited 59 times, 1 visits today)