Woensdag was de launch van ‘Contentbijbel. Hoe zorg je als merk voor verhalen met eeuwigheidswaarde’. In de Hofkerk in Amsterdam-Oost. Natuurlijk in een kerk. Met een orgelspeler, ossenworst, Amsterdamse uien en broodjes knak.

Twee sprekers.

Daniel Janus van Bavaria. Niet zo vreemd dat ik juist dit merk had uitgenodigd. Ik ben al jaren fan. Omdat het merk het anders durft te doen. Zijn nek uitsteekt en verder kijkt dan andere (bier)merken. Ook met het contentplatform that’s more like it dat binnenkort een heel andere invulling gaat krijgen. In samenwerking met LuckyTV, en dat was een primeur.

Verder vertelde Daniel over het belang van de 5 W’s, en denk bij Wie niet in doelgroepen, maar aan je publiek, je audience -woorden waar ik mij meer dan in kan vinden.

Ook had ik auteur Jan van Mersbergen uitgenodigd. Natuurlijk, hij heeft fraaie boeken geschreven. Maar ik waardeer hem vooral vanwege zijn dagelijkse stukjes op zijn site. Met elke dag een anekdote, mijmering, gebeurtenis of gedachte. Hij kreeg de kerk stil.

Het eerste exemplaar van de Contentbijbel reikte ik uit aan mijn onderburen Huub en Maud. Hierom.

Mag ik zeggen dat het daarna nog lang onrustig bleef? En dat ik zweefde door de contentkerk.

(Visited 51 times, 1 visits today)