‘Het lijkt alsof acties tegenwoordig geen boodschap meer mogen hebben. Als andere goede doelen ook hypes gaan zoeken, wat krijgen we dan? Planking voor het reumafonds?’ Een citaat uit mijn interview in de Volkskrant over de Ice Bucket Challenge.

Ik snap helemaal niks van die Ice Bucket Challenge. Althans niks van het verband tussen een emmer ijskoud water over je hoofd gooien en de spierziekte ALS, waarvoor de actie is uitgevonden. Iedereen doet maar mee, BN’ers voorop.

Natuurlijk, prachtig dat mensen geld doneren aan goede doelen, wie ben ik om daarover wat te zeggen, maar kan het niet een tikkie relevanter.

Het lijkt symptomatisch. Alsof geen enkele guerrilla actie dan wel merkactivatie nog als Trojaans paard een merkboodschap mag bevatten, nee, het moet vooral en alleen leuk zijn. Straks denken andere goede doelen nog dat doneren enkel nog zo werkt.

Lees hier het artikel in de Volkskrant, en dit is misschien ook wel leuk om nog eens te bekijken.

(Visited 63 times, 1 visits today)