‘Cor Hospes is een van de bekendste sprekers en trainers op het gebied van contentmarketing en storytelling in ons land. Ook internationaal wordt hij gezien als een autoriteit’.

Hij sprak onder meer op Content Marketing World in Cleveland, het meest vooraanstaande contentmarketing event ter wereld. Hij geeft regelmatig gastcolleges aan hogescholen en universiteiten, en is een veel gevraagd expert in de media (o.a. FD, BNR, NRC, EenVandaag).

Hij schreef verschillende bestsellers over contentmarketing, storytelling en sociale media. Eind 2019 verscheen zijn nieuwste boek: ‘De power van een contentplatform’.

Hij is managing consultant/oprichter van het contentmarketing bureau Merkjournalisten, dat bedrijven helpt met het maken van opmerkelijke verhalen.

Jij kunt Cor Hospes boeken als spreker, dagvoorzitter en discussieleider via Quality Bookings.

‘Hospes spreekt duidelijke taal en wijst je op scherpzinnige en humorvolle wijze de weg in de wereld van contentmarketing. Hij houdt niet van marketingblabla en lardeert zijn energieke verhalen met talrijke voorbeelden, onverwachte invalshoeken en verrassende ideeën en praktische stappenplannen’.

Seminars | Lezingen | Trainingen | Workshops

Wat zijn de laatste trends op het gebied van storytelling en contentmarketing? Hoe kun jij je organisatie contentklaar maken? Hoe bouw jij in zes stappen een contentplatform. Hoe vertaal jij je DNA naar een verhaal? En waarom is sociale media voorbij zoals jij dat kent?

Hieronder vind je een aantal onderwerpen uit mijn aanbod lezingen, workshops, trainingen, masterclasses en inspiratiesessies. Voor marketeers, contentmakers, webredacteuren en communicatiemedewerkers, en eigenlijk iedereen die op de hoogte wil blijven van recente ontwikkelingen op het gebied van marketingcommunicatie.

Impact marketing – Van Noodgreep naar Noodzaak.

(Lezing, workshop/training)

Contentmarketing, viral marketing, guerrillamarketing en storytelling. Het komt allemaal neer op impact. Zorgen voor verhalen en productervaringen die het waard zijn om te delen. Hoe maak je zo’n verhaal? Hoe zorg je voor die onderscheidende merkervaring? Leer het in mijn cursus ‘Impact Marketing. Van Noodgreep naar Noodzaak’. Met concrete tips, en inspirerende en ogen-opende cases.

Storytelling

(Lezing, Workshop/Training of Masterclass)

Wat is de kracht van een verhaal. Uit welke stappen en criteria bestaat een goed verhaal. En hoe kun je als bedrijf of organisatie zelf storytelling inzetten. Mondeling, visueel of schriftelijk. Voor marketing, interne communicatie, branding of verandermanagement. Van Aristoteles, Wall.E en Walt Disney tot Robert McKee en John Campbell: ik neem je mee in een inspirerend en emotierijk verhaal over storytelling. Geef je tricks en tips, met tal van andere praktische how to’s. En natuurlijk ga je ook zelf volop aan de slag.

Contentmarketing – ‘Geef content, krijg klanten’.

(Lezing, Workshop/Training of Masterclass)

Het is het nieuwste toverwoord in marketingland. Maar hoe nieuw is contentmarketing eigenlijk? En wat wordt eronder verstaan? In mijn lezing over contentmarketing ‘Geef content, krijg klanten’ vertel ik je op energieke en entertaining wijze hoe je als bedrijf contentmarketing op een slimme en efficiënte manier kunt inzetten om je audience te bereiken, beraken en bewegen. Praktisch, scherp en duidelijk. Met onverwachte invalshoeken, praktische how to’s en een contentmarketing stappenplan.

Creatief Online Schrijven – Boeien, Binden en Bewegen

(Training/Workshop)

Een stukkie schrijven, ach, dat kan toch iedereen. Denken velen. Niet dus. Schrijven is een ambacht. Zoals ook beeldhouwen en schilderen dat is. En goed geschreven verhalen worden steeds belangrijker. Vindt ook Google. Hoe langer mensen je online verhaal lezen, hoe hoger dat scoort in de zoekresultaten. In de cursus ‘Creatief Online Schrijven. Boeien, Binden en Bewegen’ leer ik je hoe jij kunt zorgen voor verhalen die het waard zijn om te delen. Hoe schrijf je een goede kop of heading voor een artikel, verslag of blogpost? Hoe belangrijk is SEO nog? En waarom is het begin van je verhaal zo belangrijk? Natuurlijk gaan we zelf aan de slag, veel aan de slag.

Contentplatform – ‘Hoe maak jij van jouw merk een LINDA. In zes stappen je eigen contentplatform’.

(Training/Workshop/Lezing)

Okay, je weet wat contentmarketing voor je bedrijf, merk of organisatie kan betekenen. Je weet ook wie je bent en waar je voor staat. Maar hoe vertaal jij je DNA naar relevante en merkonderscheidende verhalen. Geen one-offs of me too-artikelen, maar rubrieken of series met een herkenbaar eigen format. Op je eigen platform. Want waarom nog langer afhankelijk zijn van de algoritmes van techreuzen? Waarom laat jij je fans managen door Mark Zuckerberg? Het is de hoogste tijd zelf de regie op de communicatie met je fans en volgers terug te krijgen. Aan de slag dus met ‘Hoe maak jij van jouw merk een LINDA. In zes stappen je eigen contentplatform.’ Om jouw merk online meer smoel, regelmaat en eigenheid te geven.

Guerrillamarketing

(Lezing, Training/Workshop)

Dat durf ik gerust te zeggen. Ik ben in ons land de meest gevraagde spreker en trainer over guerrillamarketing. Aan de hand van merkwaardige, relevante en inspirerende cases (waarvan een aantal uit eigen keuken) leer ik je alles over de voordelen, vooroordelen en valkuilen van guerrillamarketing. We behandelen verschillende technieken, van Opblazen en Opikken tot Omdraaien. En we gaan ook zelf aan de slag op basis van mijn guerrillamarketingstappenplan

Dagvoorzitter

Als dagvoorzitter doe ik graag een beetje meer dan alleen de sprekers aankondigen. Ik verdiep me vooraf intensief in het onderwerp van het congres of seminar. En daarbij hou ik van een scheutjes vrolijkheid, scherpte en speelse st(r)eekjes. Als je dat ook leuk vindt. Bel me gerust.

Webinars

Je kunt me ook via je laptop of mobieltje in huis halen. Voor een webinar of online seminar. Informeer naar de mogelijkheden.

Meer weten? Neem contact op:

Stuur een email
(Visited 2.851 times, 1 visits today)