Ik inspireerde de afgelopen jaren honderden bestuurskamers, congreszalen, ministeries, ngo’s, brancheorganisaties en mkb-bedrijven. In binnen- en buitenland. Voor strategiesessies, klantendagen, congressen, events en andere bijeenkomsten. Verder word ik regelmatig gevraagd als dagvoorzitter, mediator of (co)-presentator van events en conferenties.

 

Impactmarketing door Cor Hospes @trendsfactory 2014 from Cor Hospes on Vimeo.


Referentie, Communicatie Netwerk Limburg

lezing1

‘Wervelend. Inspirerend. Energiek. Humoristisch. Leerzaam. Een avond met Cor Hospes samenvatten is niet zo eenvoudig. Beelden, weetjes en technieken tuimelden over ons heen. Eén grote snelkookpan aan ideeën en nieuwe manieren van marketing bedrijven.’
(Communicatie Netwerk Limburg)


Hoogste cijfer ooit

blij

‘Cor Hospes scoorde een 9,1 voor zijn bijdrage aan NIMA Expert Class ‘Social Media B2B. Zo’n hoog cijfer heeft nog nooit eerder een docent/spreker bij ons gekregen.’



‘Duidelijk verhaal en leuke interactie’, zei een deelnemer.

‘Erg leuk en leerzaam.’

‘Erg goed.’

‘Goede en gepassioneerde spreker. Weet veel en deelt dat ook. Weet de groep bij het onderwerp te betrekken. Een topper!’


Referenties 2, MKB Noord Groningen

pub

‘Zeer goede spreker met veel humor.’
‘Spontaan en to the point.’
‘Heel inspirerend en meteen toepasbaar.’
‘Een verademing.’
‘Erg leuk, vermakelijk, actueel en scherp.’
‘Raakt qua humor en uitstraling de manier waarop Youp zijn woord overbrengt. Super! Ik heb echt genoten.’
‘Had voor mij wel langer mogen duren.’
‘Fantastische en energieke spreker.’
‘Briljant.’
‘Uitstekende presentatie. Heel visueel. Zeer goed gebracht met veel gevoel voor humor.’
‘Veel nuttige tips.’
‘Mag ie nog een keer komen?’


Lezingonderwerp: What’s next in Sociale Media

Wat zijn de laatste communicatie- en consumententrends. En hoe kun je daarop inspelen met behulp van sociale media. Je leert het in de inspiratiesessie ‘What’s next in sociale media’. Een lezing vol inspiratie, voorbeelden, toepassingen en interactie die je ogen zal openen en waarmee je direct aan de slag wilt. Om je klaar te maken voor de communicatie-uitdagingen van morgen. 
Een wake-up call. Voor velen.


Lezingonderwerp: Geef content, krijg klanten.

giving_hands

Sociale media drijft op content. Drijft op conversaties en op verhalen die het waard zijn om te delen. Dat betekent niet dat je als merk, bedrijf of organisatie lukraak loze boodschappen moet gaan uitpoepen. Ga eerst luisteren naar je (potentiële) klanten. Dan weet je wat hen bezighoudt, en met welke content je hun leven via welk (online) kanaal kunt verrijken. Welke vragen je voor hen kunt oplossen. Vertel in plaats van verkoop. Gestuurd vanuit het DNA van je bedrijf. In mijn lezing ‘Geef content, krijg klanten’ vertel ik hoe. Op scherpzinnige, energieke en entertaining wijze, in een duidelijke taal. Met onverwachte invalshoeken, praktische how to’s en een contentmarketingstappenplan.


Lezingonderwerp: Het nieuwe medialandschap

vst

Ik kijk graag vooruit. Door nieuwe technieken staat de mediawereld helemaal op zijn kop. Merken worden uitgevers. En traditionele uitgevers sluiten hun deuren. Hoe kun je als mediamaker Google Glass inzetten. Wat kun je met PewDiePie en Firestorm. Maken journalisten straks enkel nog games in plaats van dat ze artikelen schrijven. En wordt papier het nieuwe sjiek. Het zijn maar enkele van de vragen die voorbij komen in de sessie ‘Het nieuwe medialandschap’. Een enerverende reis die tintelt van creativiteit en inspiratie, scherpzinnige observaties en praktische inzichten. Met uitstapjes naar relevante cases. Precies wat je van een oud journalist met bijna twintig jaar ervaring mag verwachten.


Lezing: Impact Marketing

head

Contentmarketing, viral marketing, guerrillamarketing, storytelling, dialoog marketing. Het komt allemaal neer op impact. Op het creëren van verhalen die het waard zijn om te delen. Hoe maak je zo’n verhaal. Hoe zorg je voor buzz. Ik inspireer en leer. Met concrete tips, en inspirerende en oogopende cases (soms uit eigen keuken). En wijs je op wat vooral ook niet te doen.


Lezing: Buzz door Guerrillamarketing

rav

Ben de meest gevraagde spreker over guerrillamarketing in ons land, en steeds meer ook in het buitenland. Aan de hand van relevante en merkwaardige cases vertel ik je alles over de voordelen, vooroordelen en valkuilen van guerrillamarketing. Ook leer je hoe je guerrillamarketing met behulp van verschillende technieken het meest effectief kunt inzetten en uitnutten, en presenter ik een guerrillamarketing stappenplan.


Media

pow

Radio, televisie, kranten, magazines. Ook daar kom je mij regelmatig tegen. Niet als schrijver, nieuwsmaker of interviewer, nee, de media weten mij steeds vaker als expert en opiniemaker te vinden als het gaat over marketing en reclame. Zo kun je mij regelmatig horen op Radio1, Radio2 en BNR, en was ik een paar keer te zien bij EenVandaag en PowNed. Veelvuldig word ik geinterviewd of geciteerd in landelijke dagbladen, magazines en vaktijdschriften.


Tedx

tedx

Een ervaring was het. Spreken op Tedx. Ik deed het in 2012 over guerrillamarketing. Je kunt er hier meer over lezen.


Dagvoorzitter

zaal

Niet alleen de sprekers aankondigen. Of met een inleidend praatje de dag openen. Ik doe als dagvoorzitter graag een beetje meer. Hou van humor, scherpte en speelse st(r)eekjes. Als je dat ook leuk vindt.


Webinars

achmea

Je kunt me ook via je laptop of mobieltje in huis halen. Via een webinar of seminar. Informeer naar de mogelijkheden.


Content Club

Worstenbroodjes

Ik ben mede-initiatiefnemer van de Content Club Nederland. Kom eens langs op een van onze clubavonden waarover je meer kunt lezen op www.contentclub.nl. Ik kom dan graag langs met de bitterballetjes of worstenbroodjes.

(Visited 434 times, 1 visits today)