Steeds drie sprekers rond een thema. Dat was het idee van de Content Club. Een open kennis- en discussieplatform over contentmarketing. Voor en door marketingprofessionals. Met clubavonden, een LinkedIn-community, een Meet-Up en andere activiteiten. Bedoeld om de kennis rondom contentmarketing te vergroten. En marketing meer inhoud te geven.

Eerder in 2011 was ik initiatiefnemer van de Social Media Club Leeuwarden. Er was een leerstoel sociale media aan de NHL, en een congres waar ik veel flauwekul over het onderwerp hoorde. Dus besloot ik tot de oprichting van een SMC in Leeuwarden met als doel de kennis rondom social media te vergroten. Met elke avond drie cases om van te leren.

Tien edities organiseerde ik samen met Jeroen –hij deed de organisatie in Leeuwarden, ik de sprekers, vaak afkomstig van de andere kant van de Afsluitdijk- en toen vonden we het welletjes. Bij social media gaat het ten slotte niet om de kanalen maar om de verhalen. Als je die niet hebt, dan is elk medium waardeloos.

Vandaar in 2013 het idee van de Content Club. En daar was mijn toenmalige kantoorgenoot Mark als organisatormaatje wel voor de porren.

Tien edities, opnieuw, verspreid over Nederland, waarbij we altijd een beroep konden doen op onder meer Tamara, Antoinette, Lisette, Arne en Franklin. Sprekers, filmopnames, fotografie, locatie, borrel en ontvangst, alles geregeld met gesloten beurs. Bezoekers hoefden niks te betalen.

Na die verjaardag vonden we het eind 2015 de hoogste tijd het stokje over te dragen. Marketingtribune schreef dat we met onze ‘tomeloze inzet, omvangrijke netwerk én organisatietalent’ contentmarketing in Nederland een stuk ‘volwassener [hadden] gemaakt.’

En dat klonk mooi. Heel mooi.

 

(Visited 213 times, 1 visits today)