Denk je dat nog echt. Dat mensen ook maar iets om je product, dienst of merk geven? Nee joh. Dat is voor mensen alleen interessant als je hen iets te bieden hebt. Dat what’s in it for me. Welke oplossing biedt dat product. Hoe verrijkt dat hun leven. Wat is de toegevoegde waarde.

Ik roep dat al een flink tijdje, en dan is het fijn als je af en toe een presentatie tegenkomt waarin je hetzelfde hoort, sterker, in deze van @slidesthatrock kan ik mij om veel meer redenen goed vinden.

Ga um maar eens bekijken. Al was het enkel om te leren hoe je kunt voorkomen dat mensen zich van je merk afwenden. Zoals de helft van alle mensen die zich dedicated merkfans noemen. Dat doen ze omdat bedrijven hun merkbeloftes niet nakomen.

Drie redenen om die uitval tegen te houden.

Een: verkoop producten die mensen werkelijk willen. Gaat marketing daar ook niet gewoon in de basis om? Dat je iets betekent voor mensen. Dat je de behoeften van mensen detecteert en bevredigt met producten waar ze echt op zitten te wachten.

Twee: wees consequent. Walk your talk. Zeg niet A, beloof niet B en doe niet C, nee, leef je STE, ja, je kent dat verhaaltje van mij intussen wel. En vergeet vooral je STE niet door vertalen naar al je communicatie ook, en laat mensen dat beleven ook. Leer van Red Bull of Bavaria op dit gebied.

Drie, wees in dit alles beter dan je concurrenten. Om managementgoeroe CK Prahalad te citeren: ‘it’s not about best practice, it’s about next practice.’

(Visited 153 times, 1 visits today)