Gastcollege Guerrillamarketing. Voor de hogere marketingklassen van de Hogeschool Rotterdam. De studenten moesten als afsluiting van de collegereeks ook zelf een guerrilla bedenken, voor een product of merk dat ze  hadden bedacht. Mijn verhaal en boek ‘De Guerrillamarketing Revolutie‘ dienden daartoe te inspireren. Speciaal voor de studenten had ik nog een achttal tips.

1.  Guerrilla actie moet je in 1 zin kunnen uitleggen

2. Maak vooraf tekening van je boodschap. Van beeld zoals dat in (online) media moet verschijnen.

3. Foto eerst. Film eerst. Stel dat op de dag van de actie zelf het weer tegenzit. Een onverlaat de boel verstiert of een oplettende koddebeier ineens op zijn strepen gaat staan

4. Barter. Vooral als je geen groot budget hebt. Ga deal aan met een andere partij.

5. Betrek exclusieve mediapartner. Voor making of van je actie en uitrol van je boodschap.

6. Maak film/foto van je actie (met tekst) shareable

7. Bij guerrillamarketing gaat het om buzz. Niet om sales. Zorg er dan ook in ieder geval voor dat mensen het merk of je boodschap onthouden. Niettemin fijn als je aan de actie een call to action kunt koppelen.

8. Verras

 

 

 

 

(Visited 121 times, 1 visits today)