Zit je in het Lloyd Hotel over een Amerikaanse contentamigo te praten en dan plopt bijna tegelijk een Facebook-bericht op van een Amerikaan die denkt dat hij in datzelfde hotel een dubbelganger van die amigo ziet. Over de kracht van social.

Okay, jullie mogen het weten. Er komt een nieuw boek.

Over de eaxacte inhoud, nee, die houd ik nog even voor me. Wel verklap ik dat boek verder reikt dan papier alleen.

Ook gaat Contenbijbel een herschreven derde druk krijgen met als aanvulling een doeboek. Opdat lezers er direct mee aan de slag kunnen.

Ik kletste erover met mijn uitgever in mijn vaste hangout het Lloyd Hotel. Voor dat nieuwe boek wil ik wellicht wat reisjes maken, vertelde ik. Om te praten met bedrijven aan de overzijde van de grote plas, en ja, dan is mijn netwerk daar wel handig.

Cor Hospes Robert Rose contentmarketing

Ik vertelde haar dat ik Andrew Davis en Robert Rose had ontmoet, en ja, dat we als grapje brillen hadden uitgewisseld, inderdaad, gewoon voor de leuk. Vooral die swop met Robert Rose zorgde online wat voor verwarring omdat velen ons op die foto nauwelijks nog uit elkaar konden houden. ‘Jullie lijken wel broers’, schreef iemand. ‘Body doubles’, riep een ander. Gelijkenis zagen mijn twee dochters ook, maar nee, er was duidelijk maar één papa.

Cor Hospes Andrew Davis contentmarketing

Mijn uitgever wist niet precies wie Robert Rose was, laat staan hoe die man eruit zag, dus opende ik mijn laptop, en hè, daar verscheen een foto van mij, een paar minuten eerder genomen in hetzelfde Lloyd Hotel, met de tekst: ‘Is this a Robert Rose doppelgänger I’m seeing in Amsterdam?

Cor Hospes Robert Rose

Nou ja, zei ik verbaasd.

Nou ja, zei mijn uitgever al even verrast.

Onder de foto direct een reactie van Robert:  Ha… That’s Cor Hospes a good friend for sure… You two should definitely know each other… I wrote the forward to his latest book – and he can show you a picture where we switched glasses that is.. Well… yeah… Brothers from another mother.’

Ik keek om me heen, zag hem schuin tegenover me zitten en herkende hem meteen: SEO-grootheid Lee Odden. Auteur van Optimize en chief van de Facebook-groep ‘Marketers with beards.’

‘Hé’, riep ik door de lobby. ‘You’re the guy from Marketers with beards right?’

Zelden iemand zo verbaasd zien opkijken.

‘You’re Lee Odden”, en met een glimlach, “and thanks for the Facebook-picture.”

De mond van de marketeer met een baard hing nog steeds in de open mond-stand. Ook mijn uitgever, wist even niet waar het over ging.

Toen stond Lee op, liep naar mij toe en vroeg hoe het kwam dat ik zo snel zijn foto had gevonden.

Niet zo moeilijk. Robert had mij getagd, zei ik, en ja, dan zie ik dat in mijn timeline.

‘Jullie kennen elkaar ook nog?’ Weer die totaal verbaasde blik. ‘Nee, dat is toch ongelooflijk, en jullie lijken ook zo sprekend op elkaar.’

Lee had kennelijk de FB-reactie van Robert gemist.

Ik vroeg hem of hij nog een tijdje in het hotel bleef die middag, hij knikte, en zei dat ik graag later bij hem zou aanschuiven, en ging vervolgens rustig verder waar ik was gebleven, nou ja, dat probeerden we.

De kracht van een netwerk, zei ik tegen mijn uitgever.

‘Internet, de online wereld is een dorp’, zei mijn uitgever. ‘En ja, je lijkt ook wel een beetje op die Rose.’

 

p.s. binnenkort het interview dat ik had met Lee Odden, en ja, die bril swop had ik maar wel alvast gedaan

(Visited 110 times, 1 visits today)