Blog
Negen trends contentmarketing voor 2021
Wat zijn de trends voor contentmarketing in 2021. Over de opkomst van het contentplatfom, het groeiende belang van interne communicatie en het einde van de funnel, en laten we als merk eindelijk eens gewoon menselijk doen.
Cor Hospes op Content Marketing World 2020
Cor Hospes spreekt voor de tweede keer op Content Marketing World. Het grootste en belangrijkse congres ter wereld over content marketing.
Wat is het narratief van jouw organisatie?
Corona houdt medewerkers al maanden thuis. Hun voeling met het bedrijf of de organisatie waarvoor ze werken, krijgt erdoor een flinke tik. Er is dan ook een groeiende noodzaak om de boel bij elkaar te houden. Met een narratief dat zorgt voor inspiratie, motivatie en binding. Voor medewerkers en klanten. En zorg er alsjeblieft voor dat wat je gelooft, zegt en doet met elkaar overeenkomt.
Cultuur eet je contentplatform als ontbijt.
Hij wilde binnen zijn afdeling een contentplatform opstarten. Dat kreeg hij pas voor elkaar nadat hij aan de bedrijfscultuur een nieuw element had toegevoegd. Over middelen, processen en waarden, en contentmarketing.
Rapunzel in de bestuurskamer
Sprookjes kun je als storytelling goed gebruiken in de bestuurskamer. Aldus de befaamde managementgoeroe Manfred Kets de Vries. Over wat leiders kunnen opsteken van Klein Duimpje en Sneeuwwitje en de lessen van De Nieuwe Kleren van de Keizer. ‘Sprookjes resoneren bij leidinggevenden in elke context, ook in de directiekamer.’
Popband bouwt contentplatform
Het is de eerste Nederlandse band met een eigen contentplatform. En recent ook deden ze een rondje Nederland om bij hun Nederlandse fans een limited edition box te bezorgen. Luister mee met Pip Blom. "Een eigen platform biedt iets extra’s. Ja, dat heb ik ook. Dit is de toekomst."
Over open en gesloten vragen
Gesloten vragen moet je niet stellen tijdens interviews. Op open vragen krijg je altijd een langer en beter antwoord. Maar klopt dat wel? Over de zin en onzin van open en gesloten vragen.
De zes contentbehoeften van jouw publiek
Wat zijn de contentbehoeften van jouw lezers, luisteraars en kijkers? En sluiten die wel aan bij wat je hen online aanbiedt? Leer van Vogue, BuzzFeed en BBC World Service.