Blog
Storytelling en interne communicatie
Medewerkers moeten door corona gedwongen thuiswerken. Dat zorgt voor meer werkstress, meer verzuim en een stijgend aantal burnouts. Daarom is storytelling juist nu belangrijker dan ooit om de boel letterlijk bij elkaar te houden. Met merkverhalen die zorgen voor bedrijfstrots, inspiratie en betrokkenheid.
Contentmarketing: verwar je doel niet met het resultaat.
Verwar het doel van je content niet met het resultaat. Met je nieuwsbrief, blog of podcast wil je vertrouwen opbouwen. Wil je zorgen voor loyaliteit. Wil jij je publiek inspireren, hulp bieden of informeren. Meer leads, abonnees en traffic zijn daarvan het resultaat. En dat lukt je alleen met een originele insteek. Een lesje contentmarketing van Jay Acunzo.
Contentmarketing: het belang van vakmanschap
Geen wonder dat je content nauwelijks scoort. Geen wonder dat je publiek je verhalen nauwelijks deelt. Het is saai en inwisselbaar. Alsof jij je publiek niet durft te verrassen. Alsof jij je publiek niet wilt vermaken. Over het verschil tussen groots en grauw, en hoe je wel in het hoofd van je publiek blijft hangen.
Negen trends contentmarketing voor 2021
Wat zijn de trends voor contentmarketing in 2021. Over de opkomst van het contentplatfom, het groeiende belang van interne communicatie en het einde van de funnel, en laten we als merk eindelijk eens gewoon menselijk doen.
Cor Hospes op Content Marketing World 2020
Cor Hospes spreekt voor de tweede keer op Content Marketing World. Het grootste en belangrijkse congres ter wereld over content marketing.
Wat is het narratief van jouw organisatie?
Corona houdt medewerkers al maanden thuis. Hun voeling met het bedrijf of de organisatie waarvoor ze werken, krijgt erdoor een flinke tik. Er is dan ook een groeiende noodzaak om de boel bij elkaar te houden. Met een narratief dat zorgt voor inspiratie, motivatie en binding. Voor medewerkers en klanten. En zorg er alsjeblieft voor dat wat je gelooft, zegt en doet met elkaar overeenkomt.
Cultuur eet je contentplatform als ontbijt.
Hij wilde binnen zijn afdeling een contentplatform opstarten. Dat kreeg hij pas voor elkaar nadat hij aan de bedrijfscultuur een nieuw element had toegevoegd. Over middelen, processen en waarden, en contentmarketing.
Rapunzel in de bestuurskamer
Sprookjes kun je als storytelling goed gebruiken in de bestuurskamer. Aldus de befaamde managementgoeroe Manfred Kets de Vries. Over wat leiders kunnen opsteken van Klein Duimpje en Sneeuwwitje en de lessen van De Nieuwe Kleren van de Keizer. ‘Sprookjes resoneren bij leidinggevenden in elke context, ook in de directiekamer.’