Hoe zorg je als merk, bedrijf of organisatie voor verhalen die het waard zijn om te delen. Hoe versterk jij (online) conversaties rond je producten en diensten. Wat is een contentplatform. Welke kanalen moet je wanneer voor wie, waar en waarom inschakelen, en wat ga je daar dan vertellen.

En hoe maak ik mijn organisatie contentmarketing klaar.

Ik kan jou daarbij helpen. Zoals ik andere bedrijven en organisaties slimmer maak op het gebied van contentmarketing en storytelling.

Contentmarketing | Storytelling | Contentplatform | Positionering

Contentmarketing.

Oftewel: het creëren en verspreiden van waardevolle en relevante verhalen die het waard zijn om te delen. Bedoeld om (potentiële) klanten aan te trekken en te bewegen, en bestaande klantenrelaties te verdiepen en versterken.

Dat klinkt heel simpel. Maar hoe zorg je als merk, bedrijf of organisatie voor verhalen die het waard zijn om te delen. Hoe versterk jij (online) conversaties rond je producten en diensten. Welke kanalen moet je wanneer voor wie, waar en waarom inschakelen, en wat ga je daar dan vertellen.

En hoe maak ik mijn organisatie contentmarketing klaar.

Ik kan jou daarbij helpen. Zoals ik andere bedrijven en organisaties slimmer maak op het gebied van contentmarketing en storytelling.

Dat doe ik niet alleen door je te inspireren middels (incompany) trainingen, masterclasses, workshops en lezingen. Maar vooral door je praktisch te helpen. Met pen en camera. Door ook voor jouw bedrijf of organisatie waardevolle en impactvolle (online) verhalen te maken. Door jou te leren denken en doen als een uitgever. Door samen met jou een contentmarketing strategie uit te stippelen en verhalen te ontwikkelen die boeien, binden en bewegen.

Content Coach.

Je contentafdeling zit creatief op slot. De webredactie van je blog lijkt creatief uitgeblust. En wat te doen met je online magazine waarvan de eindverantwoordelijke straks op zwangerschapsverlof gaat.

Dan is het tijd voor een content coach. Iemand die creatieve knopen ontrafelt. Iemand die je social en redactionele medewerkers (her)laadt met dynamiek en inspiratie, en ook je andere contentmakers opfrist voor de dag van morgen.

Van het opzetten van een contentmarketing strategie en het opstellen van een redactionele kalender tot de praktische invulling van je contentstappenplan. Ik vertel je graag waar en hoe ik je kan assisteren. En wat ik voor je medewerkers kan betekenen als ze even een goede schrijfcoach nodig hebben.

Positionering.

Wie ben je? Jarenlang maakte het niet uit dat je A zei, B deed en C schreef. Maar dankzij internet, Google en social media kan iedereen je eenvoudig ontmaskeren als je met een dubbele tong praat. Wat je zegt moet waar zijn. Van binnen en van buiten kloppen. Merken en bedrijven met make believe verhalen en fake beelden: ze worden afgestraft als ze niet waarmaken wat ze beloven. Vertrouwen is het stevigste fundament onder elke organisatie. Daarom ook is een heldere positionering belangrijker dan ooit. Zorg daarom voor een duidelijke STE.

Je STE ja, je onderscheid, je USP, je core, je ziel, je raison d’être. Pas als je weet wie je bent en waar je voor staat, kun je helder, authentiek en eenduidig communiceren. Niet overbodig in een tijd die vraagt om transparantie en duidelijkheid.

Je STE is de basis voor alles wat je zegt, schrijft en doet. Het is de basis van je communicatie- en contentstrategie. Zonder een duidelijke STE heeft communiceren eigenlijk geen zin. Zonder STE kun je niet bouwen aan vertrouwen.

Zeg Volvo en je roep de veiligSTE auto. Interpolis is de glashelderSTE verzekeraar, de Rabobank de coöperatiefSTE bank. En dat STE kun je als een Trojaans Paard in al hun communicatie terug vinden.

Je weet niet wat je STE is?

Ik ga graag samen met jou om tafel om die te vinden. Om je merk of bedrijf in kleine stapjes en met tientallen vragen even voorzichtig als nauwkeurig te pellen. En om daarna je STE te vertalen naar je content-, en communicatiestrategie.

Ben jij op zoek naar een heldere (her)positionering van je bedrijf of organisatie. Branding van een product of nieuwe dienst. Vul onderstaande gegevens in en ik neem direct contact met je op.

Hoe maak ik een contentplatform

Stop met het uitstrooien van online content op media die niet van jezelf zijn. Leid je publiek naar je eigen contentplatform. De plek waar jij rechtstreeks met je publiek een relatie kunt opbouwen. Waar jouw bedrijf of organisatie kan uitgroeien tot een expert, en van waaruit jij ook die autoriteit kunt verzilveren.

Wat is een contentplatform? Waarom moet ik een contentplatform opzetten? Hoe kan ik met een contentplatform mijn merk opbouwen? Ik leer het je in de training ‘Hoe maak ik een contentplatform’. Op basis van het Contentplatform Model (CP Model) dat ik op basis van vier jaar studie, gesprekken en ervaringen ontwikkelde en dat verschillende bedrijven al succesvol hebben toegepast.

De training is bedoeld voor pr- en communicatieprofessionals, (reclame)creatieven, webredacteuren en andere contentmakers. Je hoeft geen specifieke voorkennis te hebben, maar vooral nieuwsgierig zijn. En houden van het maken en vertellen van verhalen.

Learnings:

  • Tien redenen waarom ook jij een eigen contentplatform moet opstarten
  • De zes stappen van het CP Model
  • Het belang van audience first
  • Wat is een empathiekaart en hoe kan ik die toepassen?
  • Hoe vertaal je je merk-DNA naar rubrieken in merkonderscheidende formats
  • Het opzetten van een redactioneel format
  • Content mapping, content atomisatie, earned en paid, en wie hebben invloed binnen jouw markt
  • Praktische handvatten, inspirerende cases uit Nederland en verder weg.

Training Business Storytelling.

Wat is de kracht van een verhaal. Wat zijn de criteria van een verhaal. En hoe kan ik een verhaal binnen mijn business op een effectieve manier toepassen. Bij een fusie of reorganisatie. Voor branding, een corporate story of klantenverhalen. Je leert het in de cursus Business Storytelling. En natuurlijk gaan we ook met jou verhaal aan de slag.

Onderdelen van de training: De kracht van storytelling; De eigenschappen van een goed verhaal; Wat je kunt leren van Professor Barabas; Met verhalen het brein bespelen; Steel van de scriptwriters uit Hollywood; Werken met de narrative arc; Leer van Dora en Rocky; Misverstanden over business storytelling; Waarom Notting Hill over jouw bedrijf gaat; Do’s & don’ts, tips en tricks

Wil je ook weten wat storytelling voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen. Of zoek je naar een passend verhaal voor je ceo of een andere leidinggevende? Dat verhaal kan hier direct beginnen.

Uurtje met Cor.

Herken jij dat? Dat je gewoon eens een uurtje of langer wilt praten met een expert. Over de kracht van storytelling. Over het nut van contentmarketing. Over hoe je je organisatie contentklaar kunt maken. Gewoon eens praten met iemand die de klappen kent van de zweep. Met meer dan twintig jaar ervaring. Omdat je behoefte hebt aan een andere invalshoek. Omdat je wilt sparren met iemand met een frisse blik. Omdat je nieuwsgierig bent naar de laatste ontwikkeling binnen marketingcommunicatie. Herken je dat?

Meer weten? Neem contact op:

Stuur een email
(Visited 2.745 times, 2 visits today)