Mij boeken als spreker? Ik inspireerde de afgelopen jaren tal van bedrijven, congreszalen, ministeries, ngo’s, brancheorganisaties en mkb-bedrijven. Ook geef ik (incompany) trainingen in binnen- en buitenland. Verder word ik regelmatig gevraagd als dagvoorzitter.

Seminars | Lezingen | Trainingen | Workshops

Lezing over storytelling, contentmarketing, sociale media of guerrillamarketing. Een training over creatief online schrijven of het bedenken van redactionele formats. Of wil je je laten inspireren over het veranderende medialandschap en what’s next in marketing.

Hieronder vind je een aantal onderwerpen uit mijn aanbod lezingen, workshops, trainingen, masterclasses en inspiratiesessies. Voor marketeers, contentmakers, webredacteuren en communicatiemedewerkers, en eigenlijk iedereen die op de hoogte wil blijven van recente ontwikkelingen op het gebied van marketingcommunicatie.

Impact marketing – Van Noodgreep naar Noodzaak.

(Lezing, workshop/training)

Contentmarketing, viral marketing, guerrillamarketing, storytelling, dialoog marketing. Het komt allemaal neer op impact. Op het creëren van verhalen en productervaringen die het waard zijn om te delen. Hoe maak je zo’n verhaal. Hoe zorg je voor die ervaring. Leer het in mijn cursus ‘Impact Marketing. Van Noodgreep naar Noodzaak’. Met concrete tips, en inspirerende en ogen-opende cases.

Storytelling

(Lezing, Workshop/Training of Masterclass)

Wat is de kracht van een verhaal. Uit welke stappen en criteria bestaat een goed verhaal. En hoe kun je als bedrijf of organisatie zelf storytelling inzetten. Mondeling, visueel of schriftelijk. Voor marketing, interne communicatie, branding of verandermanagement. Van Aristoteles, Wall.E en Walt Disney tot Robert McKee en John Campbell, ik neem je mee in een inspirerend en emotierijk verhaal over storytelling. Geef je tricks en tips, met tal van andere praktische how to’s. En natuurlijk ga je ook zelf volop aan de slag.

Content marketing – ‘Geef content, krijg klanten’.

(Lezing, Workshop/Training of Masterclass)

Het is het nieuwste toverwoord in marketingland. Maar hoe nieuw is contentmarketing eigenlijk. En wat wordt eronder verstaan. In mijn lezing over contentmarketing ‘Geef content, krijg klanten’ vertel ik je op energieke en entertaining wijze hoe je als bedrijf contentmarketing op een slimme en efficiënte manier kunt inzetten om je audience te bereiken, beraken en bewegen. Praktisch, scherp en duidelijk. Met onverwachte invalshoeken, praktische how to’s en een contentmarketing stappenplan. Belangrijkste learning: content is geen king, maar lakei.

Het nieuwe medialandschap

(Lezing)

Nieuwe technieken zetten de mediawereld op zijn kop. Merken worden uitgevers en traditionele uitgevers sluiten deuren. Wat kun jij als bedrijf leren van PewDiePie, Snapchat en Firestorm? Lezen we straks niet meer? Hoe belangrijk wordt visuele en virtuele communicatie? Wordt papier het nieuwe sjiek? En informeren we ons publiek straks enkel nog door games? Het zijn maar enkele van de vragen die voorbij komen in de sessie ‘Het nieuwe medialandschap’. Een enerverende reis die tintelt van creativiteit en inspiratie, scherpzinnige observaties en praktische inzichten. Met uitstapjes naar relevante cases. Precies wat je van een oud journalist met bijna twintig jaar ervaring mag verwachten.

Social Media Next

(Lezing)

Wat zijn de laatste communicatie- en consumententrends. En hoe kun jij daarop inspelen met behulp van sociale media. Je leert het in de inspiratiesessie ‘What’s next in sociale media’. Een lezing vol inspiratie, voorbeelden, toepassingen en interactie die je ogen zal openen en waarmee je direct aan de slag wilt. Om je klaar te maken voor de communicatie-uitdagingen van morgen. Een wake-up call. Voor velen.

Brandpublishing

Hoe ook jou bedrijf kan uitgroeien tot een Linda. of VTWonen

(Lezing, Workshop/training)

Every Company is a Media Company, zei Silicon Valley-watcher Tom Foremski al tien jaar geleden. Maar is dat wel zo. Want kunnen bedrijven zich eigenlijk wel gedragen als een mediabedrijf. Welke stappen moeten ze daarvoor nemen, en wat moeten ze vooral niet blijven doen. Je leert het tijdens ‘Brandpublishing. Hoe ook jouw bedrijf kan uitgroeien tot een Linda. of VTWonen’ op basis van een even helder als praktisch stappenplan’. Rijkelijk geïllustreerd met waardevolle learnings en verhelderende inzichten van bedrijven die de stap al voor jou maakten.

Creatief Online Schrijven – Boeien, Binden en Bewegen

(Training/Workshop)

Een stukkie schrijven, ach, dat kan toch iedereen. Denken velen. Niet dus. Schrijven is een ambacht. Zoals ook beeldhouwen en schilderen dat is. En goed geschreven verhalen worden steeds belangrijker. Vindt ook Google. Hoe langer mensen je online verhaal lezen, hoe hoger dat scoort in de zoekresultaten. In de cursus ‘Creatief Online Schrijven. Boeien, Binden en Bewegen’ leer ik je hoe jij kunt zorgen voor verhalen die het waard zijn om te delen. Hoe schrijf je een goede kop of heading voor een artikel, verslag of blogpost. Hoe belangrijk is SEO en wat kan ik leren van Cialdini. En waarom is die eerste zin zo belangrijk. En natuurlijk gaan we zelf aan de slag, veel aan de slag.

Redactionele formats  – Van merk tot format.

(Training/Workshop)

Okay, je weet wat contentmarketing voor je bedrijf, merk of organisatie kan betekenen. Je weet ook wie je bent en waar je voor staat. Maar hoe vertaal je dat naar relevante en betekenisvolle verhalen. Geen one-offs of me too-artikelen. Maar rubrieken of series met een herkenbaar eigen format. Aan de slag dus met ‘Van merk tot format.’ Om je contentstrategie meer orde, regelmaat en eigenheid te geven.

Guerrillamarketing

(Lezing, Training/Workshop)

Dat durf ik gerust te zeggen. Ik ben in ons land de meest gevraagde spreker en trainer over guerrillamarketing. Aan de hand van merkwaardige, relevante en inspirerende cases (waarvan een aantal uit eigen keuken) leer ik je alles over de voordelen, vooroordelen en valkuilen van guerrillamarketing. We behandelen verschillende technieken, van Opblazen en Opikken tot Omdraaien. En we gaan ook zelf aan de slag op basis van mijn guerrillamarketingstappenplan

Dagvoorzitter

Als dagvoorzitter doe ik graag een beetje meer dan alleen de sprekers aankondigen. Ik verdiep me vooraf intensief in het onderwerp van het congres of seminar. En daarbij hou ik van een scheutjes vrolijkheid, scherpte en speelse st(r)eekjes. Als je dat ook leuk vindt. Bel me gerust.

Webinars

Je kunt me ook via je laptop of mobieltje in huis halen. Voor een webinar of online seminar. Informeer naar de mogelijkheden.

Meer weten? Neem contact op:

Stuur een email