Hoe zorg je als merk, bedrijf of organisatie voor verhalen die het waard zijn om te delen. Hoe versterk jij (online) conversaties rond je producten en diensten. Welke kanalen moet je wanneer voor wie, waar en waarom inschakelen, en wat ga je daar dan vertellen.

En hoe maak ik mijn organisatie contentmarketing klaar.

Ik kan jou daarbij helpen. Zoals ik andere bedrijven en organisaties slimmer maakte op het gebied van contentmarketing en storytelling.

Contentmarketing | Storytelling | Positionering | Brainstorm

Contentmarketing.

Oftewel: het creëren en verspreiden van waardevolle en relevante verhalen die het waard zijn om te delen. Bedoeld om (potentiële) klanten aan te trekken en te bewegen, en bestaande klantenrelaties te verdiepen en versterken.

Dat klinkt heel simpel. Maar hoe zorg je als merk, bedrijf of organisatie voor verhalen die het waard zijn om te delen. Hoe versterk jij (online) conversaties rond je producten en diensten. Welke kanalen moet je wanneer voor wie, waar en waarom inschakelen, en wat ga je daar dan vertellen.

En hoe maak ik mijn organisatie contentmarketing klaar.

Ik kan jou daarbij helpen. Zoals ik andere bedrijven en organisaties slimmer maakte op het gebied van contentmarketing en storytelling.

Dat doe ik niet alleen door te inspireren met (incompany) trainingen, masterclasses, workshops en lezingen. Maar vooral ook te helpen. In woord en daad. Door ook voor jouw bedrijf of organisatie waardevolle en impactvolle (online) verhalen te maken. Door jou te leren denken en doen als een uitgever. Door samen met jou een contentmarketing strategie uit te stippelen en verhalen te ontwikkelen die boeien, binden en bewegen.

Content Coach.

Je contentafdeling zit creatief op slot. De webredactie van je blog lijkt creatief uitgeblust. En wat te doen met je online magazine waarvan de eindverantwoordelijke straks op zwangerschapsverlof gaat.

Dan is het tijd voor een content coach. Iemand die creatieve knopen ontrafelt. Iemand die je social en redactionele medewerkers (her)laadt met dynamiek en inspiratie, en ook je andere contentmakers opfrist voor de dag van morgen.

Van het opzetten van een contentmarketing strategie en het opstellen van een redactionele kalender tot de praktische invulling van je contentstappenplan. Ik vertel je graag waar en hoe ik je kan assisteren. En wat ik voor je medewerkers kan betekenen als ze even een goede schrijfcoach nodig hebben.

Positionering.

Wie ben je? Jarenlang maakte het niet uit dat je A zei, B deed en C schreef. Maar dankzij internet, Google en social media kan iedereen je eenvoudig ontmaskeren als je met een dubbele tong praat. Wat je zegt moet waar zijn. Van binnen en van buiten kloppen. Merken en bedrijven met make believe verhalen en fake beelden: ze worden afgestraft als ze niet waarmaken wat ze beloven. Vertrouwen is het stevigste fundament onder elke organisatie. Daarom ook is een heldere positionering belangrijker dan ooit. Zorg daarom voor een duidelijke STE.

Je STE ja, je onderscheid, je USP, je core, je ziel, je raison d’être. Pas als je weet wie je bent en waar je voor staat, kun je helder, authentiek en eenduidig communiceren. Niet overbodig in een tijd die vraagt om transparantie en duidelijkheid.

Je STE is de basis voor alles wat je zegt, schrijft en doet. Het is de basis van je communicatie- en contentstrategie. Zonder een duidelijke STE heeft communiceren eigenlijk geen zin. Zonder STE kun je niet bouwen aan vertrouwen.

Zeg Volvo en je roep de veiligSTE auto. Interpolis is de glashelderSTE verzekeraar, de Rabobank de coöperatiefSTE bank. En dat STE kun je als een Trojaans Paard in al hun communicatie terug vinden.

Je weet niet wat je STE is?

Ik ga graag samen met jou om tafel om die te vinden. Om je merk of bedrijf in kleine stapjes en met tientallen vragen even voorzichtig als nauwkeurig te pellen. En om daarna je STE te vertalen naar je content-, en communicatiestrategie.

Ben jij op zoek naar een heldere (her)positionering van je bedrijf of organisatie. Branding van een product of nieuwe dienst. Vul onderstaande gegevens in en ik neem direct contact met je op.

Brainstorm.

Ben je op zoek naar een impactvolle merkactivatie? Met mijn brainstormmodel bedacht ik tientallen acties voor bedrijven, merken en organisaties. Samen deden we dat. En dat is ook zoals ik een brainstorm aanstuur wanneer je zoekt naar een redactionele formule voor een blog of ander platform. Of een passend format voor een serie artikelen of films.

Storytelling.

Fijn dat storytelling. Maar hoe kan je dat praktisch inzetten voor je organisatie. Voor branding of marketing. Bij een fusie, reorganisatie of ander veranderingstraject. Of bij het maken van je corporate story. En leuk al die verhalen, maar hoe kun je die uit je bedrijf of organisatie ophalen.

Wil je ook weten wat storytelling voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen. Dat verhaal kan direct beginnen…

Uurtje met Cor.

Herken jij dat? Dat je gewoon eens een uurtje of langer wilt praten met een expert. Met iemand die de klappen kent van de zweep. Omdat je behoefte hebt aan een andere invalshoek. Omdat je wilt sparren met iemand met een frisse blik. Omdat je nieuwsgierig bent naar de laatste ontwikkeling binnen marketingcommunicatie. Herken je dat?

Meer weten? Neem contact op:

Stuur een email