Blog

Merken offeren hun ziel aan marketing

17 april 2017|

‘Het is lang geleden dat we contact hebben gehad. Vanuit de zijlijn ben ik je productieve handel en wandel blijven volgen. Mijn collega Maarten Bakker heeft een boekje geschreven, waarvan ik vermoed dat het je [...]

De leegte van een Like

3 april 2017|

Influencers? Nee, ik begrijp af en toe te weinig van merken, ik bedoel dat ze zich zo makkelijk verbinden aan influencers. Vertel liever zelf goede verhalen, dan heb je die influencers helemaal niet nodig. Goede [...]

Storytelling is geen campagne

5 maart 2017|

Samsung kwam met een leuk verhaal. Maar klopte dat wel. Want wat deed dezelfde hoofdrolspeler onder een andere naam in een verhaal van Philips. Over hoe Samsung en Philips zichzelf ongeloofwaardig maken in een tijd [...]

Cor op Content Marketing World 2017

10 februari 2017|

Moet je bekennen: ik dacht dat het al een zekerheidje was, maar dat bleek dus niet zo. In januari ging pas definitief de kogel door de contentkerk. Ik ga in september spreken op Content Marketing [...]

Scholen houden niet van branding

25 januari 2017|

‘Pappa, ik weet niet precies wat een speech is, maar dit was vast de allerslechtste van de hele wereld.’ Het middelbaar onderwijs doet niet aan branding. Houdt niet van verhalen. Daardoor moeten achtste groepers hun [...]

Stop met produceren van contentpoep

9 januari 2017|

Er is te veel bagger online, te veel contentpoep. Verhalen zonder waarde waar niemand op zit te wachten. Al die contentbagger maken bedrijven zelf. Omdat ze niet kritisch durven te zijn. Omdat ze verhalen uitbraken [...]

Hoe jij contentmarketing anders gaat doen in 2017

21 december 2016|

Lijstjes, lijstjes, lijstjes. Ze horen bij het eind van elk jaar. Lijstjes met goede voornemens, lijstje met liedjes. Lijstjes met trends en lijstjes met verwachtingen. Dus ik ook een lijstje. Met 10 dingen die ook [...]

Lezers en kijkers willen geen digital storytelling

11 december 2016|

Storytelling, kom op zeg, dat kan echt anders. Hoor ik vaak om mij heen. Dat dient hoognodig te verworden tot een online samenspel tussen schrijver, kijker en lezer. We hebben daar immers allerlei slimme technologische [...]