Blog

Pas als jij je audience weet te raken, kun jij die beraken

18 mei 2017|

Zijn foto en Facebook-post zoemden over het net. De Australische bruidsfotograaf James Day maakte op 30 april foto’s van de newly weds Adrian en Roslyn in Bowral, in Nieuw-Zuid-Wales. Een zonsondergang, o ja, daar weten [...]

Storytelling is geen vuurwerk, maar emotie

15 mei 2017|

Vond jij het ook zo’n mooi liedje? Ik verstond geen woord van wat de 27-jarige Portugees Salvador Sobral allemaal zong tijdens de halve finale van het Eurovisie Songfestival afgelopen week in Kiev, maar het deed [...]

De kracht van het persoonlijke verhaal

9 mei 2017|

Herdenken. Het was de week van herdenken en van gedenken, de week van vieren en verder denken. Het Nationaal Comité 4 en 5 mei koos dit jaar met ‘De kracht van het persoonlijke verhaal’ voor [...]

Schrijven zonder dat er iets op spel staat, is loze onderneming

6 mei 2017|

Ben geen fan van zijn Voetnoot-voorpaginastukjes in 'De Volkskrant'. Komt omdat ik Arnon Grunberg een beetje een aansteller vind. Een poseur. Zijn debuutroman werd door literatuurvorsers in 1994 de hemel in geprezen, en ik begreep [...]

Praat niet over wat je maakt, maar over wat je mogelijk maakt

3 mei 2017|

“Als je een schip wilt bouwen, roep dan geen mannen bij elkaar om hout te verzamelen, het werk te verdelen en orders te geven. In plaats daarvan, leer ze verlangen naar de enorme eindeloze zee.” Mooi [...]

Mijn nieuwsbrief krijgt nieuwe naam en vorm

29 april 2017|

Vanaf deze week doe ik um anders, mijn maandelijkse nieuwsbrief Steel mijn Slide. O ja, die blijkt heel populair. Ik krijg regelmatig warme mailtjes van blije abonnees ook. Maar ik merk dat de groei er [...]

Merken offeren hun ziel aan marketing

17 april 2017|

‘Het is lang geleden dat we contact hebben gehad. Vanuit de zijlijn ben ik je productieve handel en wandel blijven volgen. Mijn collega Maarten Bakker heeft een boekje geschreven, waarvan ik vermoed dat het je [...]

De leegte van een Like

3 april 2017|

Influencers? Nee, ik begrijp af en toe te weinig van merken, ik bedoel dat ze zich zo makkelijk verbinden aan influencers. Vertel liever zelf goede verhalen, dan heb je die influencers helemaal niet nodig. Goede [...]