adviseur

adviseur 2017-11-21T19:38:40+00:00

Zorg voor verhalen die het waard zijn om te delen
[ruven_spacer size=”small”]verhalen

Contentmarketing. Oftewel: het creëren en verspreiden van waardevolle en relevante verhalen die het waard zijn om te delen. Bedoeld om (potentiële) klanten aan te trekken en te bewegen, en bestaande klantenrelaties te verdiepen en versterken. Klinkt heel simpel. Maar hoe zorg je als merk, bedrijf of organisatie voor verhalen die het waard zijn om te delen. Hoe versterk je (online) conversaties rond je producten en diensten. Welke kanalen moet je wanneer voor wie, waar en waarom inschakelen, en wat ga je daar dan vertellen. Ik maak multinationals, mkb-bedrijven, starters en non-profits slimmer op het gebied van contentmarketing, storytelling, sociale media en merkactivatie. Door te inspireren met (incompany) trainingen, masterclasses, workshops en lezingen. Door te adviseren. En door ook voor jouw bedrijf of organisatie waardevolle en impactvolle (online) content te maken.

[ruven_hr style=”default” size=”small”]

Training contentmarketing en contentcreatie

CorBenito3

Content en storytelling. Het zijn termen waarover iedereen het tegenwoordig heeft. Maar wat zijn de criteria van een goed verhaal, en hoe zorg je ervoor dat jouw content opvalt en wordt gedeeld?

Ik leer je alle ins en outs, en inspireer je met talloze praktische tips en voorbeelden, maar je gaat vooral ook zelf aan de slag. Op basis van een Contentmarketing Stappenplan.

De training is bedoeld voor pr- en communicatieprofessionals, (reclame)creatieven, webredacteuren en andere contentmakers die meer willen weten over en/of aan de slag willen met crossmediale content. Je hoeft geen specifieke voorkennis te hebben, maar vooral nieuwsgierig zijn.

Learnings:

  • Je kent de opbouw van een goed verhaal en weet aan welke voorwaarden dat moet voldoen.
  • Je leert beter communiceren met (potentiële) klanten.
  • Je kunt verschillende vormen van content benoemen, en weet wanneer en welke kanalen je waarvoor moet toepassen.
  • Je kent het Contentmarketing Stappenplan en kan dat zelf toepassen.
  • Je weet welke content een hoge doorvertelfactor heeft.
  • Je leert de verschillende strategieën van merkactivatie.
  • Je kent de voordelen, valkuilen en voorwaarden van real-time marketing.
  • Je hebt inzicht in hoe je zelf een verhaal over je eigen organisatie kunt maken.
[ruven_hr style=”default” size=”small”]

STE-sessie

coaching-strategie2

Het is de basis voor wat je zegt en doet en beweert. Het is de basis van communicatie-, en contentstrategie. Zonder een duidelijke STE heeft communiceren eigenlijk geen zin. Je STE ja, je onderscheid, je USP, je core, je ziel, je raison d’être. Pas als je weet wie je bent en waar je voor staat, kun je helder, authentiek en eenduidig communiceren. Niet overbodig in een tijd die vraagt om transparantie en duidelijkheid.

Zeg Volvo en je roep de veiligSTE auto. Interpolis is de glashelderSTE verzekeraar, de Rabobank de coöperatiefSTE bank.

Je weet niet wat je STE is?

Ik ga graag samen met jou om tafel om die te vinden. Om je merk of bedrijf in kleine stapjes en met tientallen vragen even voorzichtig als nauwkeurig te pellen. En om je STE door te vertalen naar de 4 B’s van Branding, Buzzing, Bonding en Building. Dat kwartet vormt de basis van je communicatie-, en contentstrategie.

[ruven_hr style=”default” size=”small”]

Cursussen, trainingen en workshops

cor naast schrijfbord

Van een cursus bloggen en workshop storytelling tot meerdaagse training over contentstrategie. Je kunt bij mij voor verschillende cursussen terecht.

[ruven_hr style=”default” size=”small”]

Cursus: ‘Schrijf en denk als een journalist’

type

Wie is je lezer? Wat is de boodschap van je artikel en hoe zorg je voor een goede verhaalstructuur. Hoe schrijf je informatief en toch aantrekkelijk, en vertaal je een complex verhaal naar een heldere en toegankelijke tekst?Je leert het in de cursus ‘Schrijf en denk als een journalist’.

We staan stil bij de theorie. Analyseren artikelen en nieuwsberichten. Ook krijg je tal van tips en trucks. Bijvoorbeeld: hoe bereid je een verhaal voor. Hoe bepaal je de doelgroep en structureer je een aantrekkelijke tekst. Maar we gaan vooral aan de slag met korte schrijfopdrachten. Van het schrijven van een lezersaanmoedigende aankeiler tot een bijblijvende uitsmijter. De eindtoets bestaat uit het schrijven van een artikel.

De workshop is bedoeld voor iedereen die wil leren een goed artikel te schrijven.

Learnings:

  • Hoe structureer je een artikel
  • Maken van intro’s en koppen
  • Bepalen van doelgroep
  • Toegankelijk, prettig en begrijpelijk schrijven
  • Herschrijven artikel
[ruven_hr style=”default” size=”small”]

Cursus: ‘Blogs en columns schrijven’

BloggingMentorship

Leuk zo’n blog of column. Zo zou je ook graag willen schrijven. Maar dat vergt wel enige taalvaardigheid en creativiteit.

Tijdens de praktische en inspirerende workshop ‘Blogs en columns schrijven’ leer je de how to’s. Vertel ik wat je wel en niet moet doen, wat een goede column en blog is, en wat minder prikkelt.

Waar ligt de balans ligt tussen een persoonlijke invalshoek en een (commerciële) boodschap. Hoe vind je voor elke blog of column elke keer weer opnieuw inspiratie? En we gaan vooral doen. Dus slijp je toetsenbord en potlood, en doe mee.

De workshop is bedoeld voor iedereen die wil leren een goede en prikkelende blog en/of column te schrijven.

Learnings:

  • de basisregels van een column en blog
  • kritische blik naar voorbeelden
  • hoe krijg je inspiratie en hoe houd je die vast
  • verschillen en overeenkomsten tussen blogs en columns
  • how to’s, do’s en dont’s, tips en tricks
  • Hoe pak je de lezer in
[ruven_hr style=”default” size=”small”]

Guerrilla Marketing in 4 stappen

bavaria-dress

1) Vind je STE

2) Kruip in het hart van je doelgroep.

3) Bezoek de plekken waar je doelgroep komt

4) Vertaal je STE op relevantie en sympathieke manier naar je doelgroep. Met een verrassende en onconventionele actie die het waard is om te delen.

[ruven_hr style=”default” size=”small”]

Lakmoesproef

lakmoes

Jij wilt gewoon eens praten met een expert. Met iemand die de klappen van de zweep kent. Omdat je behoefte hebt aan een andere invalshoek. Aan een second opinion. Wil sparren met iemand met een frisse blik, en hem gebruiken misschien ook als lakmoesproef van een bestaand idee dat net nog dat tikkie extra kan gebruiken. Of gewoon, even bijpraten over best practices, trends en andere contentontwikkelingen omdat je het even nodig hebt.

[ruven_hr style=”default” size=”small”]

Content Coach

face2face

Je eigen contentafdeling zit creatief op slot. Je social media deskundigen liggen social op apengapen. En wat te doen met al die reacties nu ook nog eens je communicatiemedewerker op zwangerschapverlof gaat.

Dan is het tijd voor een content coach. Iemand die creatieve hiccups ontrafelt. Je sociale media medewerkers (her)laadt met dynamiek en inspiratie. En je contentmakers klaar maakt voor de dag van morgen. Van het opzetten van een contentmarketingstrategie en het opstellen van een redactionele kalender tot de praktische invulling van je contentstappenplan.

Alvast vijf contenttips:

  • Denk niet product
  • Denk klant
  • Denk als een uitgever
  • Denk homebase
  • Denk 365 dagen

Ik vertel je graag hoe je deze tips relevant en succesvol kunt toepassen.

[ruven_hr style=”default” size=”small”]

Social Media dokter

SocialMediadokter

Twitter of Facebook. Welke zakelijke mogelijkheden bieden die twee social platformen. Hoe kun je Instagram of Pinterest op een verrassende en relevante manier gebruiken. Om je merkwaarde te versterken, meer traffic naar je website te genereren en te zorgen voor verhalen die het waard zijn om te delen.

Soms krijg je letterlijk buikpijn van al die sociale kanalen. Welke kanaal kun je nou precies waarvoor inzetten om de conversatie met je klanten en potentiële klanten aan te gaan en te behouden. En hoe schrijf je eigenlijk een prikkelende tweet of Facebook-post.

Bel of mail me. Voordat je bedrijf echt social media ziek wordt.

[ruven_hr style=”default” size=”small”]

Brainstorm

brainstorm

Nieuwe ideeën nodig? Voor een activatie of guerrilla actie. Met ons brainstormmodel zorgden we al voor een frisse wind binnen tal van bedrijven, merken en organisaties.

[ruven_hr style=”default” size=”small”]

Tweak Coach

knob-tweaking

Ook jij wilt natuurlijk dat je blog of website makkelijk vindbaar is. Op Google en via andere online zoekmachines. Maar hoe zorg je ervoor dat je hoog in de Google hitlijst blijft. Kan dat alleen door Google ‘om te kopen’ met AddWords? Hoe belangrijk zijn keywords nu echt.

Welke invloed hebben Sociale Media, unieke (video)content en de hoeveelheid traffic naar je site, en last but most certainly not least, hoe effectief is de ‘code’ van je CMS?

Wij maken samen met jou een stap-voor-stap analyse waarin jij kunt meekijken welke onderdelen wij van je site en of blog kunnen optimaliseren en vooral ‘hoe’ je dat doet. Opdat je hoog in de zoekresultaten staat en blijft staan. Geen geheimen, de tweak coach zit naast jou aan de knoppen aan tafel.

(Visited 304 times, 1 visits today)
Toggle Sliding Bar Area